Skogsturken - en industri (och vem vare som fakking kasta?!)


Det här är ju så jävla roligt så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag antar att de allra flesta har sett videon "Skogsturken" på youtube, den har ju blivit en klar klassiker, älskad av alla. Om ni inte har sett den, gör det så att ni också har tagit del av den nya svenska kulturen:



Den här sköna videon har gått till historien vågar jag påstå!! Ni ska veta hur många parodier det gjorts på den, ni har bl.a:

*McDonaldsturken
*Hollywoodturken
*Djungelturken
*Mekarturken
*Skratt-turken
*Skolturken
*Sjöturken
*Fjällturken
*Student-turken
*alkoholist-turken
*Discoturken
*Gitarrturken


och Skogsturkens morsa. (alla videor finns på youtube)

Det finns en fanclub-sida på facebook som skapats för att hylla killen som kastade frisbeen; vem vare som kasta - det var JÖRGEN. Killen som fakking kasta heter alltså Jörgen Leisdal.

Inte nog med det, det finns även en hemsida www.vemvaresomkasta.se där man kan klicka hem t-shirts med olika texter från videon, exempelvis fakking skjorta, vem vare som kasta? (ingen), I <3 Skogsturken och mycket mer. De som filmade har alltså gjort en industri av skogsturken.

Det här är ju så fruktansvärt roligt alltså =D Hur sjukt som helst men så jävla kul =P

Tror nästan jag ska köpa hem en t-shirt där hela manuset står med på ryggen.


Skogsturken 4 evaahhh



Kommentarer
Postat av: saris

HAHAHA den såg vi på jobbet igår på youtube! så jävla kul! Killen är kusin till en tjej å jobbet.:D

2009-04-28 @ 22:02:23
Postat av: Johanna

heehee, jaa lite roligt är de ju också att de är på djäknebärget;)

2009-04-28 @ 22:07:37
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Fanny

HAHA nää är de på djäkneberget HAHAHAHA i vässan alltså!! o shit sara, honom måste jag träffa :D

2009-04-28 @ 23:13:13
URL: http://thatsfanny.blogg.se/
Postat av: hmm, denna film har ju legat ute typ huuuuur länge som helst, och först nu blir det hysteri??;P haha

2009-04-29 @ 09:25:33
Postat av: malin mögel

skrev lite fel på det förra inlägget, det är ingen anonym, det va bara jag...hehe

iaf, så är det lite konstigt att filmen har funnits så länge och folk uppmärksammar den först nu! härligt härligt!! skogsturken in my <3!

2009-04-29 @ 09:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback