I give it to you


Idag är min enda lediga dag denna vecka, and we like lediga dagar. Jobbar ju på ålderdomshem för er som inte visste det, och det har ju sina intressanta stunder minst sagt. Häromdan slog nån till mig för att jag skulle byta kissiga lakan och igår trodde nån att jag skulle kastrera honom när jag bytte blöja. En del av den dagliga proceduren so to speak. Jag är helt övertygad om att inte alla skulle klara det här jobbet som vårdbiträde, man måste ha en viss inställning och psyke, och verkligen tycka om att jobba med människor. Det är ett fruktansvärt stort ansvar man bär på sina axlar (vilket jag tycker borde uppskattas mer med högre lön etc) och det är också ett fruktansvärt viktigt jobb.

Så alla ni vårdare där ute, fyfan vad ni är bra! Jantelagen - fuck you, jag är mycket stolt över mig själv som klarar jobbet and that's that!!!

kram,

fancy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback