tankar om fantasi (?)


Ikväll blev det nya Harry Potter-filmen med päronen och Felix, mycket bra och välgjord även fast den såklart inte är som böckerna. Jag älskar verkligen sådana böcker och filmer som utspelar sig i en parallell värld där vi, låt oss säga mugglare, lever, men som ändå har egna lagar och grunder, som en annan värld fastän den är precis ibland oss. På nåt sätt känns det som att något mer finns där ute, något som lever och rör sig men som inte ens den bästa vetenskapsman vet om. Det känns...ska jag säga hoppfullt? Jag vet inte. Men det jag vet är att jag utan tvekan skulle tacka ja till att uppleva dessa världar, fyfan va häftigt!! Tänk som Harry Potter, upptäcka att han är en trollkarl och få leva i en värld där riktig magi existerar! Eller som Bella Swan, bli kär i en vampyr och på det sättet bli en del av en värld ingen annan på samma sätt som hon någonsin blir en del av.

Varför tror ni att Potter- och Twilight-böckerna blivit så populära? Min teori är att de visar att allt inte är som det verkar, att det finns nåt mer där ute som väntar på att upptäckas och upplevas, något extraordinary, något som kommer att förändra ens liv. Något som inger hopp om att det finns mer än de där every day-sakerna som alla ändå gör.

Så känner jag iallafall. Och jag antar att det är därför jag läst Twilight-serien snart 2 gånger om, sett Twilight-filmen 43 gånger och väntar med spänning på den andra, det är därför jag läst alla Potter-böcker 4-5 gånger var och det är därför jag slaviskt köper varje Potter-film, även fast jag inte tycker de gör böckerna rättvisa, men det blir mer på riktigt, karaktärerna kommer till liv på ett annat sätt.

För att jag alltid har hoppet att det kanske, kanske ska hända mig nån gång! För bra fantasi? Barnsligt? Rent av dumt?

I don't care, fan, erkänn själva att ni inte skulle tacka nej till en biljett till Hogwarts-expressen!!






Kommentarer
Postat av: saris

"Du har din pensel, du har dina färger, du målar upp PARADISET sedan går du in i det."

Fint skrivet!! puss på dig min vän, lyckligtvis inte bara i fantasin!:P

2009-07-24 @ 20:14:44
Postat av: johanna

mycket bra skrivet :D

2009-07-25 @ 21:23:01
URL: http://js

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback