för att vi älskar livet


Nu är Christoffers mamma och pappa här på besök, och gud vad jag tycker om dem. Det är precis såna farföräldrar jag skulle vilja ha om jag fick välja. Även fast de bara har träffat mig 2 gånger behandlar de mig som en familjemedlem och är verkligen helt underbara. De åker hem imorgon och vi har haft världens mysigaste middag ikväll med färska räkor, grillad lax och chokladmousse..FÖR gott. Det är så kul för det blir mer familjerelation när dem är här, man får se en annan sida av Christoffer..

Och ikväll har jag lekt som en tok med Juliette när Baptiste var på fotbollen, och oj vad vi hade kul! Körde "ballongen-får-inte-nudda-golv" och jaga, ute i trädgården. Sedan när vi gick in och jag skulle hjälpa henne sätta på pyjamasen fick jag världens härligaste kram och en puss på kinden och så sa hon jag tycker om dig jättemycket fanny, du är ett hjärta. Hon fick en minst lika stor kram tillbaka och jag sa att du är min prinsessa och kommer alltid vara, det vet du va?
Mmm, sa hon och tittade på mig med sitt lilla flin, som bara hon kan göra.

Jag blir rörd till tårar när jag tänker på hur denna lilla människa som levt i bara 6 år, har påverkat mig och hur mycket hon lärt mig om livet. Hur mycket både hon och Baptiste har lärt mig, och hur mycket som fortfarande finns att lära. När man tittar på dem och upplever deras livsglädje ser man andra saker. Viktiga saker. Saker som betyder. Saker som hela tiden finns, men som man så lätt glömmer bort. Allt är inte så komplicerat som man så gärna vill göra det till. Ha ett öppet sinne så kommer du bli en ny människa, ta chanser, ta risker, var inte rädd. Livet är för värdefullt för att man ska se det svåra hela tiden. Sök inte problemen...kom ihåg att du väljer själv hur du ser på saker.

Man har alltid ett val. Alltid. Så skyll inte på andra, det är bara fegt. Du styr själv ditt liv. Det har jag insett under denna resa. Eller insett o insett...jag har alltid vetat..men det är först nu jag har valt att förstå.

Tänk att två små människor som inte har någon utbildning alls, som inte har någon erfarenhet av livet som sådant, ändå kan vara så fulla av kunskap. En kunskap som många tappar med åren. Den mest värdefulla.

Så snälla vänner, kom ihåg vad jag skrivit här, för er egen skull, och för andra, som kan lära av er.

För att vi älskar livet.










Kommentarer
Postat av: Jenny

Jätte bra skrivet Fanny. Är så glad för din skull att du har det så bra där borta. Och att på grund av den här redan har fått dig att må mycket bättre. Det är ju kanon :)

2009-05-06 @ 09:30:16
Postat av: Malin B

ja Fanny det ska jag göra! Är så glad för din skull!



Ses snart!



puss!

2009-05-06 @ 12:14:07
Postat av: Maaaalin Mögel

du skriver så fint raring<3

men det är verkligen så, hela livet handlar om valet om hur man ser på saker...på morgonen kan man välja om man vill vara glad eller sur, man kan välja att se saker som ett problem eller som en möjlighet! dessvärre är det ganska svårt att leva efter det här...

saknar dig fansan! pusss

2009-05-06 @ 15:46:51
Postat av: Johanna

very very true=) a good reminder! (stavning???)



ses snart honeypie. de ska bli super duper kul:D

2009-05-06 @ 18:25:17
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback