Hamburger-problems


Jag jobbar ju som sagt på Max Hamburgare, ett väldigt roligt jobb. Ibland kan jag dock spy av att kunderna är så sega.

Nu ska jag dra några klassiker:

1
Kund:
Jag ska ha en Maxbox.
Jag: väntar några sekunder. Jaha, ska du ha den med hamburgare, cheeseburgare eller nuggets?

Det är så i princip varje gång! Och nu förstår väl inte ni riktigt som inte jobbar på Max varför det är så drygt, men man måste få veta vad som är i, dels för att det är olika priser, och dels för att man ska veta vad man ska plocka fram på brickan. Och det som är drygt, är att man måste fråga VARJE GÅNG; hamburgare, cheeseburgare eller nuggets? Och när man säljer typ 40 boxar per dag så blir det en otroligt irriterande detalj.

2
När man står i grillen och tar emot beställningar.

Kund: Jag vill ett Maxmål.
Jag: Okej, tackar
Kund: och så vill jag ha pommes frites..och plusmeny, och en garlic-dip och sourcream & pepper. Och cola.
Jag: Ja, tillbehören och så kan du ta när du kommer till kassan, bara jag vet hamburgarna och gärna de friterade sakerna, ex chili cheese.
Kund: Jaha.

Detta scenario uppstår minst 20 ggr per dag. Okej, kanske inte är så lätt första gången man är på Max..men seriöst, om man tänker lite, tror de att personen som står i grillen på något sätt meddelar den som står i kassan att just den kunden ska ha en garlic-dip? Personen i kassan vet ju inte alls vad kunderna har beställt innan kunden säger det till dem. Det är bara att hamburgarna är klara eftersom grillaren har hört det innan.

3
Kund: Jag ska ha ett supermål.

Det heter inte Supermål! Det heter Suprememål. Men det är ändå otroligt många som säger fel! Inte så värst irriterande men ändå så funderar man på varför? Personligen tror jag det är för att kunderna läser snabbt vad som står på menyn och ser att alla bokstäver som är med i SUPER finns med. Och då registrerar hjärnan det som det första ordet de känner till som har de bokstäverna. Supreme är ju inte ett lika vanligt ord i svenskan.

Igår t.ex, så fick jag en beställning som gick:
Kund: Hej! Jag vill ha ett Supermål!
Jag: Suprememål, japp, det fixar vi.
Kund: Ja...Supermål alltså. Och det ska vara utan gurka och lök.
Jag: Aaabsolut, no problem. Välkommen till kassan.

1. Suprememål. 1. Är ingen gurka eller lök på Supremen.

4
Kund: Hej, jag vill ha en Maxbox!
Jag: hamburgare, cheeseburgare eller nuggets?
Kund: Nuggets!
Jag: Okej, då ingår det en dipsås där.
Kund: Cola.
Jag. nej, alltså en dipsås.
Kund: Ja, cola.
Jag: En dressing, som du ska doppa pommesen eller kycklingen i.
Kund: Jahaaa haha...ehh...vad finns det?

Man kan ju tycka att det inte borde bli fel där, men det blir så oftare än man tror! Dipsås = dricka kanske?


Detta var bara några exempel som inte ter sig så stora inför världen, men kan vara sjukt irriterande när man får höra samma grej flera gånger om dagen. Människor alltså, sjukt intressanta varelser.



Kommentarer
Postat av: johanna

haha väldigt entertaining att läsa om måste jag säga! Tagga för träning nu. gym låter perfekt. då kan vi bli biffar tillsammans. inga chillicheese här inte. ajjja.......



PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

2009-10-27 @ 12:47:58
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

"vad är det gröna i green and garlic dippen, vitlök är ju vitt?" den är den mest annorlunda jag fått :P

2009-10-27 @ 23:40:22
URL: http://litetull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback