poet uti fingerspetsarna


det blåser som fan, och det småregnar,
synd, för det mina "helt seriöst" påtänkta joggingturer hämmar,
löven är gula, löven är röda, vad är det för skillnad på löv och blad?,
ja säg det, det vet iallafall fan inte jag,
snart jag mina 21 år firar i höstens månad nr 1,
vi ska då förgylla huvfudstaden, det kommer bli riktigt jävla fett,
jag önskar mig pengar och en hund, men kanske får jag nöja mig med en guldfishy,
känns som att det skulle kännas lite mindre risky,
jag vill även ha ett marsvin, saknar mitt Pucko, eller jag kallar honom just nu för Poko,
för det rimmar ju så fint på Loko,
nej hörrni, jag tror att jag i framtiden ska jobba som poet, tror det skulle göra mig riktigt jävla fet,
jag syftar då ej på bilringar,
utan pengarna som min poetiska ådra mig isåfall bringar,
nu ska jag baka, eller baja, som jag skrev igår till Malin på msn,
vem vet, kanske det sistnämnda också blir en del av händelsen,
ha det så bra, chilla och enjoy the good times,
jag tycker fortfarande att Felix ketchup är bättre än heinz,
nej fyfan, nu när det tydligen är höst får jag väl dra på mig en kofta och bara fortsätta softa..

// fancy







Kommentarer
Postat av: Malin Mögel

beautiful words my friend;)

diggar ketchup-meningen hahaha

hur gick det att baja brownies btw?<3<3

2009-09-23 @ 10:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback