what up what up what up!

Hej mina vänner,

Längesen nu! Skulle börja skriva igen men då fuckade mitt Internet upp sig så jag har väl gått ca 3 veckor utan Internet, vilket gjort att jag ca 1 gång i veckan besökt Stadsbiblioteket för att kolla mail, facebook etc. Men egentligen, vad skönt det är utan Internet. Jag har typ totalt blivit av med mitt..ja, jag skulle nog kalla det facebook-beroende. Klart att jag kollar facebook när jag får tillgång till nätet men det är inte "shit jag har inte kollat fb på 10 minuter, undrar om nåt otroligt intressant som inte kan vänta till ikväll har hänt?" loggar in ca 23 ggr per dag, bara för att man kan, bara för att man typ inte INTE kan.

Anyway, är hemma i Västerås nu. Åker hem nästan varje helg ju. Dyrt, ja, men jag vill jag vill jag vill träffa honom.

Har gått jättebra i skolan (alla rätt på kemiduggan, ett slarvfel på matteduggan, det är fan bra! så, nu har jag skrytit färdigt) fast på tisdag har jag fysikdugga. Och därmed gick allt åt helvete. Jag och fysik är som bajskorvar i toaletten, jag vill bara spola ner skiten!

Har kollat en del på Så mycket bättre som går på TV! Det är ett sjukt värt program. Så himla mycket känsla. Några svenska artister samlas under en vecka och tolkar varandras musik. Lasse Berghagen, Lill-Babs, September, Petter, Plura, Christer Sandelin och Tomas Di Leva. Otroligt olika personligheter men ändå finner de varandra via musiken. Den är som är en länk mellan dem.

Och tycka vad man tycka vill om Di Leva men man måste ge honom all respekt för att han vågar vara annorlunda, för att han vågar gå mot strömmen, för att han vågar framföra sina åsikter och tankar. Jag har aldrig lyssnat på honom men har nu gjort det litegrann och hans texter, och ofta musik, är faktiskt väldigt bra! Det är inte bara ljud utan det är budskap.

Hur som helst, här är några videos från programmet, med Petra Marklund (September) och Petter med tolkningar av Berghagen och Di Leva!

Inte visste jag att September var en av Sveriges bästa sångerskor!






SÅ skön version av Petter!


Love,

fancy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback