varje gång är som den första gång vi sågs


Och så sitter man här på Uppsala Stadsbibliotek IGEN. My, oh my. Ringde Com Hem idag och pratade i en halvtimma. Tecknade ett abonnemang. Ringde pappa och berättade men det var tydligen ett "jävla pensionärsabbonemang som passar din moster!" (no offence Ingrid, inget personligt). Men seriöst, hur ska jag kunna veta sånt? Det enda jag kan när det gäller Internet och abbonemang och hastighet är mitt personnummer som man måste säga några gånger. Hur som helst så ringde jag igen och avbokade abonnemanget. Så nu ska jag fixa ett mobilt bredband istället från tele2, det fanns tydligen studenterbjudande där plus att det var mycket billigare in general. Så nu, snart, efter typ 1,5 månad, får jag kanske, om ett tag, Internet.

Hur som helst så tog detta ca 2 h. Efter det började jag direkt på kemilabbrapport som ska vara inne imorgon (och jag har inte alls haft 2 veckor på mig, host..) och det är väl egentligen därför jag var tvungen att gå till bibblan så jag kunde skicka in den.

Mattetentan igår gick jättebra, jag kommer iallafall få godkänt. Kaxigt? Nä. Sant.

Efter tentan lunchade jag med Sara och Simon på Norrlands nation. Det blev fika också. I typ fem och en halv timma. Väldigt trevligt. Det diskuterades allt mellan kiss och julklappar.

Ikväll ska jag på något sätt lyckas ta mig till Linda som precis flyttat till ett nytt ställe. Ska bli intressant att se om jag kommer fram. Känner mig lika hemma i Uppsalas bussnätverk som jag gör i bredbandsdjungeln nämligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback