SD i riksdagen


SD kom alltså in i riksdagen! De fick till och med större stöd än både KD och V. Jag hade vissa aningar att de möjligtvis skulle komma in men inte med en så stor procentsats. Ska bli fruktansvärt intressant att se hur övriga partier hanterar SD:s tillkomst. Om de helt kommer att frysa ut SD eller om de så småningom kommer att börja samarbeta inom vissa frågor. Dock tror jag aldrig att de kommer att samarbeta inom SD:s största hjärtefråga, invandringen, då partiets åsikter inom detta skiljer sig så pass stort från övrigas.

Men egentligen, med det stöd som SD fick, visar inte det att invandringen har blivit en allt större fråga för väljarna? Är det något övriga bara kan ignorera?

Jag tycker det är synd att det i Sverige har blivit så tabu-belagt att diskutera invandring. Så fort man nämner något alls klassas man som rasist. Går jag runt med en sverige-flagga på tröjan tror säkert folk att jag stödjer SD och partiets extrema åsikter. Jag gillar mitt land och dess traditioner, är det att vara rasist?

Jag tycker att vi självklart ska ta emot människor från andra länder. Självklart ska vi ge dem stöd och den hjälp de behöver och inte sätta dem i något kollektiv i Rosengård. Självklart ska vi integrera dem i samhället. Självklart ska de få behålla sin religion. Men Sverige ska fortfarande vara Sverige med dess traditioner och allt vad det innebär. Dock ett berikat sådant.

Jag kan vara stolt över mitt land utan att vara rasist. Man ska få prata om invandring och att anpassning borde vara ett ganska självklart krav att ställa. Och det tycker jag utan att vara anhängare till SD. Jag stödjer absolut inte SD på något sätt. SD tycker att vi ska stoppa 90% av invandringen och att de 10% som kommer in inte på något sätt ska inkluderas i samhället. Det börjar mer och mer likna en utrensning, likt den mellan 1939-1945.

Våga diskutera invandring men acceptera aldrig diskriminering och utanförskap. Acceptera aldrig olika värde på människor. Acceptera aldrig hatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback