busyy


Igår var en heldag! I skolan hade vi tema-dag - agronom som yrke. Vi fick träffa på och lyssna till en massa olika färdigutbildade agronomer som berättade vad de arbetade med nu och vägen dit. Intressant, och roligt att skolan tar ett sådant initiativ och ringer upp en massa folk som tar av sin tid bara för att komma till oss och ge så bra information som möjligt om framtiden. Uppskattas även fast man tidigt på morgonen är asförbannad för att man måste gå upp så himla tidigt och "slösa" en hel dag på sånt där. Man borde uppskatta sånt lite mer, jag betalar ju faktiskt för utbildningen som Henrik i min klass uttryckte sig - så har jag aldrig sett det förut faktiskt ;)

Tema-dagen höll på till kl 16, efter det var det bussen hem som gällde samt fort steka lite pyttipanna för att sedan dra sig till övning för julkören. Kanske inte berättade det förut, julkören är en kör som bara övar två gånger innan en julgudstjänst (tror jag), känns som lagom mycket övningar :) Vi sjunger tillsammans med Uppsala akademiska kammarkör sen på själva konserten. Så om ni befinner er i Uppsala på måndag kan ni komma och lyssna kl 19 i domkyrkan (skulle jag tippa, jag är faktiskt inte helt säker haha).

Efter kören var det bara att cykla vidare till friskis där jag skulle boxas med elin! Vi tog i som fasen, asjobbigt men riktigt kul! Det drog över lite på tiden så jag var hemma strax innan tio på kvällen, en heldag alltså. Men sjukt mycket energi jag hade ändå när jag kom hem. Så är det, man blir tröttare ju mindre man gör (till en viss gräns).

Nu ska jag snart göra mig iordning och göra lunch för att sedan dra till skolan. Ikväll blir det dans Fuego med Rebecca!

Och just det, ett STORT GRATTIS TILL MIN BROR SOM FYLLDE 21 ÅR IGÅR!!!! Ska bli så kul att ses snart, vi måste spela Guitar Hero i jul =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback