110328 mobilladdaresökning


Jag har precis sprungit runt en timma och letat efter min mobilladdare. Igår precis när jag skulle åka till stationen mot Uppsala tog pappa upp min laddare och frågade om jag skulle ha den, vilket jag inte skulle eftersom jag ju skulle komma hem idag.

Och nu var den alltså helt försvunnen. Den naturliga boven i dramat blev ju pappa eftersom han sågs sist med laddaren. Det blev ett väldigt högljutt ordbyte i köket eftersom pappa ansåg att han blev "falskt anklagad för stöld". Felix kom in i köket, öppnade kylskåpet, hittade inget gott, och gick iväg.

Men då är det väl Felix som har stulit den?, sa pappa.

Nej det är det väl inte, varför skulle han göra det, han har ju inte ens samsung!

Felix kommer åter in i köket för att ännu en gång kolla i kylen om det finns nåt gott. Pappa och jag noterar det knappt.

Felix skulle väl säga till om han tagit den!

Ja det är inte jag som snott den iallafall!!!

Felix, du har inte sett en mobilladdare??

Eh jo. Den ligger på mitt rum.

Va? Men vafan säger du inget för då? Och varför lämnar du inte tillbaka den där du tog den om det inte var din?

*Rycker på axlarna* Glömde.


Härligt lillebror. Har hört på pappas och mitt bråk i typ tio minuter om en mobilladdare, vet att han har en som inte är sin på sitt rum, och säger ingenting för att jag inte frågade. Alltså IBLAND.

Nu ska jag bajsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback