för att du alltid är glad, för att du gett mig soliga minnen, för att vi ses igen, för att jag älskar dig, och för att du faktiskt vet var den försvann


Långt där ner i Västindien låg jag och solade mest hela dagen.
Vit som snö är min kind igen men jag har röda små märken på magen.
Vart tog den stygga lilla loppan vägen?
Ingen som vet, ingen som vet.
Vart tog den stygga lilla loppan vägen?
Ingen som vet, ingen som vet.

I Karibiens kärleksdikt sökte jag nog amoriner i palmen
Men där lade man större vikt vid vissa väsen som vistas i halmen.
Vart tog den stygga lilla..

Med ett sånt litet kärleksbud håller sig där varje redliger deja
Ifrån en till en annan hud hoppar dom kvickt innan man hunnit säga:
Vart tog den stygga lilla...

Töserna i Montenegro Bay tyckte jag dansade stel som en sticka
Men jag tror att dom ändra sig när som jag hade vart där blott en vecka
Vart tog den stygga lilla...

Jag blev stoppad vid Bromma tull, tullinspektören var bister den kvällen
Plöstligt kasta han sig omkull och klia och klöste på alla de ställen.
Vart tog den stygga lilla...

Inspektörskan mig pinglat har, tackat och bockat och nigit i luren
"Gustav har blitt en rivig karl sedan han träffade Herr Trubaduren".
Vart tog den stygga lilla loppan vägen?
Ingen som vet, ingen som vet.
Vart tog den stygga lilla loppan vägen?
Ingen som vet ingen som vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback