första mars tvåtusenelva


Idag vaknade jag på dåligt humör. Eller jag vet inte om jag skulle säga dåligt humör, mer typ ledsen. Jag vet inte riktigt varför ens... Jag vet inte riktigt var jag har mitt liv just nu. Känns som jag har bott i Uppsala i snart ett år men ändå inte riktigt uppnått något. Jag var ju som sagt hemma hos Sophia i fredags på en härlig middag, men våra samtalsämnen satte griller i huvudet på mig. Saker som det inte blivit att jag pratat om så mycket för det är jobbigt och innebär förändringar. Men utav våra samtal framgick iallafall att jag mer eller mindre sett det här basåret som ett mellanår, som en transportsträcka, som ett år som inte räknas egentligen.

Sophias kommentar var; "Hur kan du se ett år av ditt liv som en transportsträcka? Det skulle jag aldrig kunna göra. Det finns massor av intressanta människor att träffa, lära känna och bli inspirerad av. Jag vill kunna se tillbaka på åren mellan 20 och 30 och kunna säga att 'vilket roligt liv jag hade!'"

Och jag håller helt med! Med det inte sagt att jag har haft ett tråkigt liv, jag har haft allt annat än ett tråkigt liv!! Pluggat i Frankrike, jobbat som au pair i Frankrike, rest i Australien och Malaysia, jobbat på olika jobb, njutit av och framfört musik genom ett otal konserter och uppträdanden. Jag har underbara vänner och en underbar familj. Jag har jättebra förutsättningar på grund av allt det.

Men just nu känns det som om jag har fastnat. Och jag vill inte ha nån transportsträcka.

Vi får se vad som händer.

PUSS




Kommentarer
Postat av: Anna-panna

Hmm, det känns som att vi e två... Jag känner oxå att jag e på nån transportsträcka nu. Väntar på att jag ska komma på vad jag vill göra på riktigt, å vill komma på det snart! Det blir lite deppigt när man tänker på det på det viset... Vad ska vi göra åt det?! Kraaam!

2011-03-01 @ 10:41:23
Postat av: Fanny

Ja jag vet precis vad du menar anna! Jag vet inte, men det är nånting vi själva måste ta tag i iaf..det konstiga är att tiden brukar på nåt sätt alltid utvisa det..men det är jävligt segt med såna här perioder där man bara flyter men inte simmar.

2011-03-01 @ 12:01:28
URL: http://thatsfanny.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fanny - snygga och intelligenta du - den som inte har nån transportsträcka har egentligen aldrig heller kommit nånstans ju. Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att träffa människor och bara betrakta det som passerar. Luta dej tillbaka och njut en stund. En tjej som du hamnar inte på nån sopig tråkig slutstation, never ever! Boka in pingsthelgen, då siktar din kloka(ehh?) kusin på att terrorisera Västerås. Kraaaam!

2011-03-03 @ 21:12:18
Postat av: Fanny

Tack sandra :) du är minsann rätt klok :D Åhh va kul, jag ska boka!!

2011-03-04 @ 16:09:29
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback