110511 prejudice


Idag har vi haft föredraget om månens rotation runt solen, det vill ni förstås veta aaalllt om! Nej. Men det gick bra, en faktagrej som vi hade var bland annat att i Kina äter de en viss typ av "månkakor" (ja vi försökte dryga ut på tiden lite). Och Sara hade gjort en superfin modell i kartong över månens faser! Jag bara sååg hur Johan, vår lärare, lyste upp när vi satte upp modellen, KAATCHING! Godkända rakt igenom.

Igår var jag på friskis efter typ en månads uppehåll :O Och det var galet jobbigt men kul också eftersom det var ett danspass. Vi fick en vikarie som instruktör eftersom ordinarie var sjuk och det visade sig vara vikarierande studievägledaren på Ångström! Första gången jag såg honom var i skolan häromdagen när basårslärarna delade ut läsk, godis och skumraketer (som sommarpresent typ, basåret i Uppsala är faktiskt att rekommendera för till jul fick vi också varsin bok!) och då tänkte jag vem är det där??? Han hade lite punkfrilla, lite punkkläder (eller ja, typ Iron Maiden tischa haha) och tatueringar. Inte en "everyday worker" som brukar gå runt på Ångis med andra ord. Och sen är han instruktör på friskis med, och ett sånt pass dessutom! Med salsa moves, shake some booty-moves och shake some tits-moves typ och jag tyckte det var så himla kul! Totalt unexcpected, and FABOLOUS.

Älskar när människor förvånar en sådär. Och det visar också hur mycket fördomar man fakiskt har, även fast man är övertygad om att man inte har några. Fast jag kan utgå från mig själv och utan problem erkänna att jag har fördomar MEN, jag dömer inte. Går alltid in med open mind vilket jag tycker är väldigt bra. Så lyssna på Fantastiska Fanny och bli som mig.

(ja skoja)

((inte))

Nu ska jag fortsätta plugga, och där behöver ni inte bli som Fantastiska Fanny utan faktiskt börja lite tidigare än en vecka innan tentan, något Fantastiska Fanny har försökt lära sig själv sen 12-årsåldern.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja de lät faktiskt lite kul. Ibland behöver man sådana där wakeup calls för att inte snöa in sig för mycket i sin lilla bubbla.



Plugga på nu. Då är vi två som aldrig lär oss. Tänk hur smart man skulle varit om man bara läst den där texten lite tidigare. Tänk om man faktiskt skulle fattat något idag om så vore fallet? Nää kanske inte... ANYWAY. Nu ska jag hem. PUSS MIN BÄSTA COW!

2011-05-11 @ 17:43:09
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback