fluff


Igår regnade det ju hela dagen, och när jag stod och väntade på bussen kom en kvinna och en liten tax ut genom porten vid busshållplatsen. Eller ja, ut och ut, taxen stannade precis vid dörren och vägrade röra sig. Till slut efter en liten stund började den släpa benen efter sig och tryckte längs husväggen. När den kommit en 2 m stötte den på ett otroligt irriterande hinder - mig. Den stod där och tittade på mig och jag liksom såg hur den "sa" typ; Yo bitch, I'm walking here. MOVE. (ja jag är helt övertygad om att den pratade engelska). Taxens matte sa att taxen inte gillade regn, och försökte dra lite i kopplet, men jag flyttade mig i alla fall, jag förstod ju taxen för jag tycker inte heller om regn. Så taxen började gå litegrann för att sedan stanna under mitt paraply. Jag föreslog matten att hon borde köpa ett eget paraply till taxen, eller i alla fall en regnjacka med en sylvester och gummistövlar, vilket hon tyckte var en bra idé. Till slut så fick hon hur som helst ta upp taxen och bära den vidare - en mycket givande promenad alltså.

Det är så kul att djur kan vara så himla mänskliga ibland, med personlighetsdrag och ansiktsuttryck! Saknar nog en liten fluff hemma hos mig.



Kommentarer
Postat av: Johanna

merv va smilbanden blev större o större (eller nåt) Gud så gulligt och gud så mycket jag vill ha en liten hund. ohhh nu nu nu. Näst-nästa vecka får jag iaf ha nella :)

2011-11-25 @ 10:34:51
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback