ett framgångsrikt fenomen


Efter mitt kära Bonde söker fru började programmet "Svenska miljonärer". Suck, vad är det där för bortskämda idioter tänkte jag och började slökolla...men det visade sig att de här människorna ju faktiskt på sina egna sätt är genier! Det handlade bl.a om 20-åriga Foki som skapat en blogg och blivit miljonär på den, nu bor hon i Bangkok och har egen klädkollektion och många andra saker på gång. En annan som började samla på skrot för att ha råd med en egen cross-cykel och nu äger han ett eget barockslott och motor cross-bana tack vare att han kom in på skrotbanan.

Den skummaste av alla - en excentrisk megakommunist som har ett Leninhotell med bara bilder på Lenin och andra kommunistgrejer. Bl.a så finns ett "Leninbad" som är en exakt kopia av, ja, Lenins bad i Leningrad. Som han sa själv: Vem fan trodde att folk ville bada i ett kommunistbad? hatar inte alla kommunister?" Tydligen inte! Han har ju blivit miljonär på det. Det roligaste är att han är så sjukt skum. Han går runt med olikfärgade skor, en t-shirt med Homer Simpson och Spider Pig, och samlar på toalettknopparna, ni vet knopparna som sitter längst upp på spolgrejen på toan.

Sjukt skum, men så är han en av de mest framgångsrika i Sverige. Det här är väldigt intressant tycker jag för det är mycket det vi pratar om i skolan nu, alltså olika former av ledare. Ledarskap. De här personerna är ledare som har startat sina egna rörelser och de blev så framgångsrika eftersom de var först med att göra det på det sättet de gjorde.

Vår lärare i skolan visade en youtube-video som jag tycker är superbra och som visar det på ett mycket enkelt sätt!! Check it out.



Värt att tänka på tycker jag när man känner sig lite extra konstig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback