Fjärde dagen


Och så börjar vi den fjärde dagen som student på SLU. Tisdagen var också helt galen, dessutom hade vi våra första lektioner som iofs mest var intro till kurserna, men ändå! Mästarna lärde oss sedan en dans som faktiskt var sjukt lång till mitt stora förtret!! Det gav iallafall ett stort flödande garv från oss småttingar! Mästarna däremot såg lika sura ut som vanligt haha.. Efter det var det sagostund, en gubbe tände ett ljus som Arne Weise och läste historian om vikingen Jyns som bodde på Ultuna 600 e.kr och startade en vikingaby. Om det ska byggas något nytt på Ultuna idag så måste de först ha utgrävningar i typ ett år utifall de skulle hitta några nya grejer som berättar om historien (det är faktiskt sant!). Sagan handlade också om de fruktansvärt ohyfsade småttingarna som gör att Jyns, varje höst, vrider sig i sin vikingagrav. Därför finns Mästarna som ska se till att tukta småttingarna, som btw kommer innan amöba i "den som är mest värd" - listan.

Efter sagostunden gick vi på ytterligare en rundvandring, men denna täckte ett större område och fler hus (Ultuna campus är asstort!). Ganska intressant, men det bästa var nog när våra faddrar (bara ekonomagronomerna) kom racandes i en bil, öppnade bakluckan och gav oss öl. Simon lyckades totalt få i sig tre stycken under vandringen av nån underlig anledning.

Igår var en lugnare dag! Lektion i kursen Företaget och omvärlden, den var tre timmar lång och jag skojar inte, jag fick tvinga upp mina ögon där på slutet! Sedan skulle klassen fixa nationskort men eftersom jag redan har det så åkte jag hem och vilade en stund istället.. Strax innan fem kom världens bästa och underbaraste Freddy-Boy och hälsade på och med sig hade han en bukett med röda rosor!

Idag ska jag först ha lektion 3 timmar och sedan fortsätter nollningen!




Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad heter jag nu igen...

2011-09-01 @ 20:52:40
URL: http://thatsfanny.blogg.se/
Postat av: Johanna

HAHA Älskar FREDRIKS kommentar! Och att han har thatsfanny.... (precis som mamma och moster ;P)



Du verkar ha det bra du! Tror du att du kommer trivas??



Och gud va fint med rosor! Tänk om man fick sånt ;) haha (nej inte bitter..)

2011-09-02 @ 07:59:56
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

och du din bajs. du har massa bilder jag vill ha av dig.

2011-09-02 @ 11:10:35
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback