den oändliga vandringen i rasbo


Förra fredagen var jag Rebecca elin och Alex ute hos Alex föräldrar i Rasbo som ligger ca 2 mil från Uppsala. Vi skulle vakta hus och katt då hennes föräldrar var bortresta! Skolan slutade tolv och vi åkte direkt ut (med mellanlandning på Gränby centrum för inhandling av mat, vin och godis samt utfodring på BK) och började vår lantisdag med en rejäl fika ;) Efter det skulle vi ta en kort liten promenix i skogen men efter en GENVÄG hittade vi inte tillbaka förrän 3 h senare! Rebecca försökte vara guide (inte Alex som man skulle kunna tro, hon hittade inte alls hahaha) och kom till ett genombrott då vi till slut hittade en väg som visade sig vara en återvändsgränd - hon var helt säker på att vi skulle gå över kalhygget för att sedan kunna hitta den rätta vägen. Sagt och gjort, vi traskade över kalhygget och jag råkade gå ner i träsk med först min vänstra fot och sen min högra (skorna blev i alla fall rena) bara för att inse att det var mer skog som väntade där kalhygget tog slut. FAB! Då bestämde jag att vi skulle gå tillbaka till återvändsgränden och följa den vägen tillbaka vilket så småningom ledde oss rätt ;)

Trots blöta och kalla skor (som vi alla hade) var det riktigt skönt att komma ut i skogen ett tag! Pga den oändliga vandringen hann vi inte plugga så mycket (inget alls faktiskt) utan började med maten på en gång - ugnsbakad lax och rotfrukter. VERY NICE.

Coolheten var det genomgående temat hela dan... här i våra nya gratis SLU-tröjor!







Kommentarer
Postat av: Johanna

genvägar är senvägar... ;D

2012-03-07 @ 15:59:21
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback