kakor och smärta


Idag började vi med en ny kurs, Statistik för ekonomer! Med de här två första föreläsningarna vi haft verkar det vara som en mattekurs med väldigt många diagram och staplar. Det blir nog helt okej.

Häromdagen gick jag också med i FiQ på kåren, vilket är fikautskottet! Varje tisdag eller torsdag kommer jag stå och baka kakor på kåren samt göra enklare maträtter till försäljning :) Jag ville engagera mig i kåren men orkade inte med någon större post så det här blir nog en bra början. Imorgon ska vi köra våfflor för hela slanten!

Och så LIDER jag med Fredrik för han har sådan fruktansvärd smärta i ögat så det finns inte. Aldrig varit med om något liknande! Har tappat räkningen på hur många gånger han varit in till sjukhuste men tror det är runt 5-6. I söndags var han tvungen att åka till Eskilstuna med sin mamma för att fixa medicin som inte fanns någonstans i Västerås...och väl där var han tvungen att göra en undersökning och även byta lins eftersom det kommit nåt skit på den gamla han hade i. Så har han ju fått bedövningsdroppar men de ska han helst inte ta så mycket av alls eftersom de gör läkningsprocessen långsammare. just nu undrar jag om det ens är nån läkningsprocess, det har ju fortgått i över två veckor nu? Så istället för bedövningsdropparna ska han ta typ 2 alvedon och en ibuprofen var fjärde timme men det hjälper inte heller mycket.

Hoppas att han blir bättre snart och slipper smärtan och illamåendet som beror dels på själva smärtan och dels på sömnbrist...

Det känns så fruktansvärt att inte kunna göra mer när min finaste skatt i världen har ont.






Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh det är så hemskt! Jag vet ju hur ont mamma hade. Hon låg ju i ett mörkt rum och kunde typ inte äta eller nå för de gjorde så ont. + att hon fick feberfrossa av smärtan. Fyfan. Hälsa fårn mig och HOPPAS de vänder snart.



2012-03-27 @ 11:34:01
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

ett tips på lite typ, avkoppling från mig... ljudböcker! Det är ju svårt att använda ögonen till filmer/böcker, men ljudböcker funkar ju...

2012-03-27 @ 11:34:51
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback